tisdag 28 augusti 2012

ombyggd lada, finast?

Jag har förut skrivit en hel del om ombyggda lador och annorlunda bostäder. Bl.a. har jag skrivit om den underbara ombyggda ladan som fanns med i TV-serien Hustoppen, se här. Jag skall inte ta åt mig äran att ha hittat huset nedan själv, hittade det hos Elvornas hem här, tipstack till MammaElva!

Stenby 3007 Fyledalen, Tomelilla, pris 8 700 000 kr
Mäklaren skriver: "Stenbyhus vid Fyledalen, fritt belägen på stor tomt om 7 247 m². F.d. stallbyggnad har byggts upp till en fantastisk bostad. Uppförd 1870 och totalrenoverad 2010 - 2012. Generösa ytor. Inspiration från Kalifornien och Frankrike. Gedigna materialval, bl.a. franskt klinkergolv, synliga takbjälkar, två vackra öppna spisar, rustik betongtrappa till övre plan"






Jag gillar svarta hus - snyggt! Verandorna var ju bara underbara! Och rymden i huset! Ojoj så fint!

3 kommentarer:

  1. Jag älskar också svarta hus! SÅ snyggt! I Växjö ligger en stor gammal svart trävilla, där fantastiska blomsterlådor under fönsterna - fulla av rosa pelargoner. Så vacker kombination.

    SvaraRadera
  2. Wow, verkligen en lyckad renovering. De stora öppna ytorna är fantastiska.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...